جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

دوالك بازي

۷۲ بازديد

دوالك بازي

دوالك بازي يا دوال بازي يك نوع بازي قمار بسيار قديمي ايراني است كه امروزه به ندرت مي توان كسي را يافت كه درباره آن بداند چنانچه گذشت زمان گرد فراموشي بر آن نهاده است.

در تعريف دوالك بازي آنچنان كه در فرهنگ فارسي عميد آمده است:

نوعي بازي و قمار كه با دوال و حلقه و قلاب صورت مي‌گيرد. به اين طريق كه دوال يا تسم? كمربند را مانند حلقه به‌ هم مي‌پيچند و طرف بازي بايد سيخ يا ميله‌اي را چنان در ميان يكي از حلقه‌ها قرار بدهد كه وقتي حريف دوال يا تسمه را مي‌كشد سيخ در وسط تسمه بماند كه در اين صورت برنده است و اگر تسمه را كشيد و به سيخ گير نكرد آن كه سيخ را در دست دارد باخته حساب مي‌شود.

همچنين در تحقيقي كه توسط علي بلوكباشي به انجام رسيده است و تحت عنوان كتاب بازي هاي كهن در ايران و در سال ???? به چاپ رسيده است در بخشي تحت عنوان دُوالك بازي و تحقيقي در واژه دوال به معرفي اين بازي پرداخته شده است، براي دانلود نسخه اسكن شده از اين بخش كتاب مي توانيد از لينك زير اقدام نماييد:

دانلود بخش مربوطه از كتاب بازي هاي كهن در ايران

 

 

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

۶۶ بازديد

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

 

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

۶۱ بازديد

نرم افزار پخش مويرگي كارا، اهميت صنعت پخش مويرگي چيست؟

ire7_b5.jpg

اهميت صنعت پخش مويرگي در سال هاي اخير

به نقل از پزشكي و سلامتي يكي از صنعت هايي كه در سال هاي اخير توسعه و پيشرفت چشمگيري داشته است صنعت توزيع كالا و خدمات است. اين پيشرفت به گونه اي است كه هر روزه بر اهميت صنعت توزيع كالا افزوده مي شود. يكي از روش هاي توزيع كالا پخش مويرگي است. به قدري اين صنعت امروزه رايج شده كه اكثر توليد كنندگان كالها خصوصا توليدكنندگان مواد غذايي و بهداشتي از اين نوع پخش استفاده مي كنند. در واقع پخش مويرگي براي تامين كالاهاي تند مصرف و فروش مستقيم مواد غذايي و بهداشتي مي باشد. ما در اين مطلب واضح تر توضيح مي دهيم كه پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار پخش مويرگي ، سفارشگير آنلاين ، ليست سوپر ماركت هاي تهران و... از محصولات كارا مي باشد

قابليت هاي نرم افزار پخش مويرگي كارا

 قابليت كاركرد از راه دور، بدليل طراحي خاص برنامه (تحت وب)

استفاده از پيشرفته ترين و به روز ترين تكنولوژي روز دنيا در طراحي برنامه پخش مويرگي

تعيين اعتبارهاي متنوع براي هر يك از مشتريان و كنترل خودكار سيستم براي عدم صدور فاكتور بيشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مويرگي

انبار پخش مويرگي، با قابليت تعريف چندين انبار، انبارك، صدور رسيد و حواله انبار بوسيله محيط تحت وب با قابليت كاركرد از راه دور

گروه بندي مشتريان پخش مويرگي و تعيين قيمت هاي مختلف براي كالاها، متناسب با نوع گروه مشتري، منطقه مسير يا هر دو آيتم

تعريف ويزيتورها، سرپرستان فروش، موزعين و راننده ها و تعريف ميزان پورسانت هركدام بصورت دايناميك و پوبا

تأييد همه يا تعدادي از سفارش ها، توسط مديريت هاي پخش و عامل شركت به منظور نظارت بر فرآيندهاي پخش مويرگي

حسابداري آسان و دقيق با تفضيلي شناور اسناد خودكار براي اسناد خريد، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد

حسابداري چهار سطحي شامل سطوح گروه، كل، معين و تفضيلي و داراي تفضيلي چندلايه براي شركتهاي پخش مويرگي

داراي كليه حساب هاي استاندارد در سطوح مختلف گروه، كل، معين و تفضيلي با امكان اضافه، ادغام و حذف حساب هاي دلخواه  در سطوح مختلف

قابليت جستجو، مرتب سازي، آرشيو، ادغام، كنترل، ويرايش، حذف و بازيابي اسناد حسابداري

قابليت ثبت چك‏ و فاكتورهاي سوختي و حساسيت بالاي نرم افزار پخش مويرگي به اين مشتريان در آينده (افزودن آنها به ليست سياه)

داراي گزارش هاي متنوع انبار، اعم از كاردكس و موجودي، مغايرت موجودي بصورت تعدادي و ريالي با فيلترهاي متنوع و متغييرهاي بالا

امكان ثبت نقطه سفارش براي كالاهاي مختلف و ارائه نيازمندي هاي خريد بصورت خودكار و متناسب با نيازمندي پخش مويرگي

محاسبه اتوماتيك حقوق،  هزينه اياب و ذهاب، پورسانت هاي كاركنان و جريمه هاي برگشت

قابليت دسته بندي پيش فاكتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندي هاي متنوع مناطق و مسيرهاي پخش در نرم افزار پخش مويرگي

قابليت تعريف صدها نوع فرمول تخفيف و محاسبه خودكار آن ها در سيستم

گزارش هاي متنوع، جامع و كاربردي با در اختيار قراردادن خروجي هاي چاپي، اكسل و نمودارهاي متنوع كه متناسب با نياز شركتهاي پخش مويرگي طراحي شده اند.

قابليت گرفتن گزارش هاي روزانه، هفتگي و ماهيانه از فروش در قالب نمودارهاي گرافيكي متنوع

تنظيمات و شخصي سازي سيستم توسط مديريت براي هماهنگي هرچه بيشتر محصول با نيازهاي متنوع مشتري

امكان پشتيبان گيري و بازيابي بانك اطلاعاتي سيستم به صورت خودكار (داراي الگوريتم هوشمند به منظور استفاده بهينه از فضاي هارد)

امكان جستجوي تمامي مشتريان و چك هاي ثبت شده در تمامي فرم هاي سيستم  امكان

انتقال اطلاعات مشتريان و كالاهاي ثبت شده در سيستم هاي نرم افزاري ديگر در زمان تهيه نرم افزار (اين اقدام در زمان تهيه نرم افزار يكبار بصورت رايگان انجام خواهد شد.)

درخواست پشتيباني تلفني و ارتباط با پشتيبان هاي تخصصي به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوي تگروه نرم افزاري كارا

امنيت بالا همراه با تعريف كاربران با سطوح دسترسي مختلف و كاربري آسان

 

پخش مويرگي چيست؟

موضوع اين ريپورتاژ ما به اهميت صنعت پخش مويرگي اختصاص يافته است و بدون شك پس از شنيدن اين جمله اولين سوالي كه ذهن شما را درگير مي كند اين است كه اصلا پخش مويرگي چيست؟ پخش مويرگي به زبان ساده تر به اين معني است كه افراد توليد كننده بخش بندي بازار را ناديده گرفته و به آن توجهي نمي كند. همچنين توليد كنندگان محصولات را بدون توجه به اين مساله به تمام بازار عرضه مي كند.

در واقع ايده و هدف اصلي پخش مويرگي به اين دليل است كه محصول و يا خدمات مورد نظر توليد كننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همين دليل است كه بدون در نظر گرفتن بازار محصول، كالا و محصول در تمام بازارها توزيع مي شود. دليل اين ايده هم اين است كه تمام خريداران بتوانند به محصول و كالاي مورد نظر دسترسي داشته باشند و كالاي مورد نظر بيشترين خريدار را داشته باشد.

 

در واقع اهميت صنعت پخش مويرگي زماني مشخص مي شود كه خريداران و مشتريان با انبوهي از برندهاي متفاوت روبه رو شوند. در اين زمان است كه پخش مويرگي كالا ضرورت پيدا مي كند.

پخش مويرگي و ايجاد شبكه فروش مزاياي مختلفي ائم از كاهش ريسك مالي و مديريت بازار را نيز دارد همچنين موجب كنترل اقتصادي نيز مي شود.

در واقع امروزه استفاده از پخش مويرگي منافع زيادي هم براي توليد كنندگان و هم مشتريان دارد. پخش مويرگي كه يك استراتژي فروش و پخش است سبب شده كه مصرف كنندگان و مشتريان و خرده فروشان به سادگي و آساني نيازهاي خود را در محل كار و زندگيشان برطرف سازند.

لازم به ذكر است كه بدانيد ميزان توزيع كالاها و محصولات به عوامل مختلفي بستگي دارد كه از جمله اين عوامل مي توان به ظرفيت توليد كالا، سياست هاي قيمت گذاري، اندازه بازار مورد نظر براي كالا و محصول توليد شده، سياست هاي بازاريابي و نيازهاي فصلي مشتري به كالا و محصول اشاره نمود.

هدف از پخش مويرگي چيست؟

در واقع هدف از پخش مويرگي اين است كه ابتدا مكان هاي فروشي كه براي محصولات در دسترس است را شناسايي و سپس با استفاده از اين مكان ها مي توان بيشترين بازار موجود براي توزيع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذكر است كه بدانيد پخش مويرگي زماني به كار گرفته مي شود كه يك كالا يا محصولي استفاده زيادي داشته باشد و همچنين برندهاي زيادي نيز اين كالا يا محصول را عرضه كنند.

در چنين مواقعي كه عرضه يك كالا با برندهاي مختلف زياد است معمولا استراتژي پخش مويرگي به كار گرفته مي شود. چرا كه امكان دارد مشتري كالاي شما را انتخاب نكند و همين كالا با يك برند ديگر را بخرد. در چنين مواقعي مهم ترين هدف و ايده اين است كه كالا يا محصول را به صورت گسترده توزيع كرد. از اين رو پخش مويرگي به كار گرفته مي شود.

 

اهميت صنعت پخش مويرگي

در واقع روش توزيع محصولات مهم ترين عامل موفقيت است و از اين رو هر چه محصولات در فروشگاه هاي عرضه كننده محصولي بيشتري قرار بگيرد فروش نيز بيشتر مي شود. لازم به ذكر است كه اين فروشگاه ها حتما نبايد فيزيكي باشد بلكه محل توزيع مي تواند در فروشگاه هاي اينترنتي و آنلاين نيز باشد. اتفاقا توزيع آنلاين امروزه به دليل گسترش خريد اينترنتي از سوي مردم موثرتر و بهتر نيز مي باشد. اين مساله سبب شد كه امروزه شركت هاي توليد كننده عرضه محصولات براي خريد و فروش آنلاين و ارتباط با مشتريان به سمت اينترنت بروند.

لذا اين روش سبب مي شود كه كالاي مورد نظر در مكان هاي عمومي ديگري همچون رستوران ها و هتل ها و شيريني فروشي ها و دكه هاي روزنامه فروشي و ... نيز در دسترس باشد. در واقع اين خاصيت پخش مويرگي است كه محصولات و كالا عرضه شده در مكان هاي مختلفي توزيع شود.

فوايد پخش مويرگي چيست؟

در واقع محصولي را مي توان به صورت پخش مويرگي به فروش رساند كه براي مشتري استفاده روزانه داشته باشند. از جمله اين محصولات مي توان به مواد غذايي و مواد آرايشي و بهداشتي و موادي مثل خمير دندان و صابون و سيگار و ... اشاره نمود. اين محصولات از جمله محصولاتي هستند كه قابليت بازاريابي عمده و وسيع داشته باشند. دليل اين امر هم اين است كه اين محصولات بسيار عادي هستند و قابليت اين را دارند كه در هر فروشگاهي به فروش برسند.

از جمله فوايد پخش مويرگي عبارتند از:

پول: هر چه محصول توزيع گسترده تري داشته باشد سبب مي شود كه فروش بيشتري داشته باشد در نتيجه درآمد و سود بيشتري نيز به دست مي آيد. در واقع هر چه محصول بيشتر ديده شود فرشو آن نيز بيشتر است.

آگاهي از محصول: يكي از مهم ترين فوايد پخش مويرگي افزايش آگاهي از محصول است. در واقع با اين روش سبب مي شود كه محصول مورد نظر در اكثر فروشگاه ها توزيع شود لذا مشتريان با ديدن گسترده محصول مورد نظر بيشتر به آن اعتماد مي كنند و محصول مورد نظر به عنوان يك برند شناخته مي شود.

خريد كردن بدون برنامه: بسياري از بازارياب ها بر اين اعتقادند كه خريد بدون برنامه اصلا سودآور نيست. در صورتي كه اگر مشتريان برندهاي معتبر را نبينند و برندهاي ناآشنا را مي خرند و مي بينيد كه خريد بدون برنامه سودآور مي باشد.

توليد كننده: اولين كسي كه از اين روش سود مي برد توليدكننده است.

 

منبع : زوميت

 

كود هاي شيميايي

۶۳ بازديد

tl0j_n1.jpeg 

كود شيميايي به مواد معدني گفته ميشود كه داراي يك يا چند عنصر مورد نياز براي تغذيه گياهان هستند. اين كودها باعث افزايش رشد گياه شده و از طريق فرآيندهاي شيميايي توليد ميشوند. علاوه بر اين، كودهاي شيميايي موجب افزايش اثربخشي خاك با اصلاح نگهداري آب و هواي آن ميشود.

امروزه كودهاي شيميايي در تامين چيزي در حدود ?? تا ??% از منابع غذايي جهان نقش دارند. كود شيميايي مي تواند هم به خاك اضافه شود، هم مستقيما به برگ گياهان پاشيده شود، ويا آن را در آب حل كرد و به خاك گياهان اضافه كرد. كودهاي شيميايي به منظورافزايش كيفيت خاك، افزايش ميزان محصول و يا ارتقاء كيفيت محصول توليدي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين كودها به دليل معدني بودن بلافاصله تجزيه شده و در اختيار گياه قرار مي‌گيرند و بنابراين باعث افزايش سرعت رشد و عملكرد كيفي و كمي گياه در زمان كمتر مي‌شوند.

روش‌هاي مصرف كودهاي مختلف با توجه به نحوه جذب و پايداري آنها متفاوت است. عناصر مورد نياز به دو دسته پر مصرف(ماكرو) و كم مصرف(ميكرو) تقسيم مي‌شوند. عناصر پر مصرف مانند ازت(نيتروژن)، فسفر، پتاسيم، گوگرد، كلسيم و منيزيم و عناصر كم مصرف شامل: آهن، مس، بور، روي، كلر و موليبدن مي‌باشد. انواع زيادي از كودهاي شيميايي وجود دارند كه به شكل‌هاي پودري، گرانوله، مايع و گاز توليد مي شوند و مورد مصرف كشاورزان قرار مي‌گيرند.

  • دلايل استفاده وتاثيرات كمبود برخي عناصر اصلي در رشد گياهان

كودهاي شيميايي اكثراً شامل تركيباتي از عناصر سه گانه نيتروژن، فسفر و پتاسيم مي باشند، كه جهت افزايش توليد محصول به خاك اضافه مي شوند.

عموماً گياهي كه دچار كمبود نيتروژن باشد كوچك بوده و رشد كندي دارد؛ زيرا اين گياهان نيتروژن مورد نياز براي ساخت مواد بنيادي و ژنتيكي را به طور كافي ندارند. اين گياهان به دليل نداشتن كلروفيل كافي غالبا سبز كم‌رنگ يا مايل به زرد هستند. برگ‌هاي پيرتر دچار بافت‏‌مردگي شده و مي‌ميرند.در اين كود نيتروژن (ازت) به ? شكل اوره (?? درصد)، نيترات (? درصد) و آمونيوم (? درصد) وجود دارد. به همين دليل در زمان هاي مناسب پس از كوددهي جذب اين عنصر توسط گياه صورت گرفته و راندمان جذب افزايش مي يابد.

چنانچه گياه دچار كمبود فسفر باشد، نشانه هايي به طورقطع در گياه ظاهر مي شود. به طور مثال رشد گياه بسيار كند شده و يا متوقف مي شود.اين گياهان اغلب دچار ريزش برگ و يا ريزش شكوفه ميشوند و برگشان دچار تغيير رنگ شده و معمولا حاشيه ي برگ ها ارغواني و يا قرمز رنگ مي شود.

گاهي علائم كمبود فسفر شبيه به كمبود نيتروژن در گياهان مي‌باشد. در كمبود فسفر رشد بخش هوايي و ريشه كند و يا متوقف مي‌شود. برگ گياهان كوتاه، باريك و نازك شده و در اين حالت دمبرگ‎ها زاويه كوچكي را با شاخه تشكيل مي‌دهند. رشد طولي گياه عمودي مي شود و شاخه‌هاي جانبي كمتر رشد مي‌يابند. برگ‎ها به رنگ سبز تيره مايل به آبي يا ارغواني در مي‌آيند و گاهي لكه‌ها و يا نوارهايي به همين رنگ بر روي پهنك برگ‎ها ظاهر مي‌شود. تعداد برگها كاهش يافته، جوانه‌ها مي‌ميرند و تعداد شكوفه‌ها نيزكاهش مي‌يابد. بنابراين از محصول ميوه نيز كاسته مي‌شود. در هنگام كمبود فسفر در بعضي از ميوه ها، گوشت ميوه نرم و شيره ميوه خيلي ترش و خاصيت انباري آن كم مي‎شود.

اگر گياهان دچار كمبود پتاسيم شده باشند، نوك و حاشيه برگ هايشان بخصوص در برگ هاي پاييني دچار سوختگي مي شود كه اصطلاحاً به آن نوك سوختگي يا لب سوختگي گفته مي شود. همچنين زماني كه كمبود پتاسيم در گياهي به وجود آيد، تشنگي گياه سريع تر خودش را نشان داده و گياه سريعاً پژمرده شده و شادابي خود را از دست مي دهد. چنانچه گياهان دچار كمبود پتاسيم شوند، اغلب علائم زير را از خود بروز مي دهند. توقف رشد در حالت عمومي، كوتاه شدن ميان گره ها و كوتاه ماندن برگ‎ها، ميوه ها نوك كشيده شده و عدم تكامل در قسمت دم ميوه.

  • كاربرد و موارد مصرف عناصر اصلي

كمك به فتوسنتز و بهبود كيفيت محصول، افزايش بذر و ميوه، رشد سريعتر شاخ و برگ گياه از مزاياي استفاده ازكودهاي حاوي نيتروژن مي باشد. همچنين نيتروژن از عناصر تغذيه اي مهم در افزايش عملكرد مي‎باشد و به رشد بهينه گياهان كمك مي كند.

فسفر به ايجاد يك سيستم ريشه دهي قوي و سالم در گياهان كمك مي‎كند. درصد بالاي فسفرموجب تحريك ريشه زايي، افزايش گلدهي و افزايش تشكيل ميوه مي شود. فسفر مهمترين عامل در روند صحيح فتوسنتز براي گياه است.همچنين فسفر به ريشه زايي بيشتر و ازدياد شكوفه ها نيز كمك مي‎كند.

پتاسيم موجود در كود به بهبود ميوه دهي و يا پر شدن دانه كمك مي كند و تأثير به سزايي بر رنگ آوري محصولات زراعي، باغي و گلخانه اي مي‎گذارد و در نهايت باعث افزايش كمي و كيفي محصول مي‎گردد. پتاس در گياهان زينتي به گلدهي و در درختان ميوه به درشت شدن ميوه كمك چشمگيري مي‎كند. كودهاي حاوي مقادير بالاي پتاسيم موجب رسيدن ميوه و افزايش كيفيت محصول مي گردد. عموما كودهاي حاوي پتاسيم در رشد قوي ساقه، حركت آب در گياهان، پيشرفت گلدهي و باروري گياهان موثرند.

  • توضيحات فني

اگر چه نيتروژن بيشترين اتمسفر را تشكيل مي دهد، اما در شكلي است كه براي گياهان قابل دسترس نيست. نيتروژن مهمترين كود است، زيرا اين عنصر در DNA، پروتئين و ديگر اجزاي گياه (مانند كلروفيل) موجود است و در رشد برگها بسيار موثر است. تنها برخي از باكتريها و گياهان ميزبان آنها (به ويژه حبوبات) مي توانند نيتروژن موجود در اتمسفر (N2) را با تبديل آن به آمونياك تثبيت كند. فسفات مورد نياز براي توليدATP و DNA، حامل انرژي اصلي در سلول ها، و همچنين برخي از چربي ها مورد نياز است.

نيتروژن در گياهان به صورت هاي نيترات ،يون آمونيم و اوره قابل جذب مي باشد. نيترات آمونيم %?? نيتروژن داشته و هر دو فرم نيتروژن آن قابل جذب توسط گياه مي باشد. اين كود داراي پايداري بيشتر نسبت به كود اوره (رايج ترين كود مصرفي كشاورزي در ايران) مي باشد. اوره تركيب آلي بوده و به همين فرم قابل جذب توسط گياه مي باشد. از اوره در محلول پاشي برگ گياهان نيز استفاده ميشود. اوره و نيترات آمونيم را مي توان قبل از كاشت محصول و بعد از آن كه گياه مقداري رشد كرد به خاك افزود.

به طوركلي، درصد فسفر كودهاي شيميايي به صورت درصد اكسيد فسفر ذكر مي شود. اسيد فسفريك كه از تجزيه مواد آلي خاك حاصل مي شود قابل جذب گياه است، اما به صورت كود شيميايي مصرف نميشود. بخش اعظم كودهاي فسفري كه به خاك داده مي شود به وسيله كلسيم در خاك هاي قليايي و به وسيله آهن و آلومينيوم در خاكهاي اسيدي تثبيت مي گردد. معمولاً كود هاي فسفري كه به خاك داده ميشود در سال اول به صورت قابل جذب گياه باقي مي ماند و بخش كمي نيز طي سالهاي آينده قابل جذب گياه مي شود. اين عنصرعموما موجب توسعه ريشه ها، گل ها، دانه ها، ميوه ها مي شود.

ميزان محلول بودن و حركت كود فسفره در خاك بسيار محدود است. كودهاي فسفره را قبل از كاشت بايد به خاك داد و آنها را مستقيماً در ناحيه توسعه ريشه قرار داد. حداكثر ميزان محلول فسفر در pH ? تا ?/? مشاهده مي شود. بنابراين رساندن pH خاك به اين حدود مي تواند در افزايش محلول بودن و جذب فسفر اثرگذار باشد. تغيير pH خاك در خاكهاي اسيدي با اضافه كردن آهك و در خاكهاي قليايي با اضافه كردن كودهاي اسيدي يا گوگردي انجام پذير است.

اغلب كودهاي پتاسيم  محلول در آب هستند و نحوه ي اضافه كردن آنها به خاك نقش زيادي در اثر بخشي كود ندارد. كلريد پتاسيم فراوانترين تركيب پتاسيم در طبيعت است. كمبود پتاسيم بيشتر در خاك هاي اسيدي و خاك هاي شني ديده مي شود، اما كمبود آن در ساير خاك ها تحت شرايط آبياري و برداشت مقدار زيادي محصول (به ويژه يونجه) نيز مشاهده مي گردد. سولفات پتاسيم معمولترين كود پتاسيم است كه در زراعت مصرف مي شود. پتاسيم از تجزيه اوليه بقاياي گياهي نيز به خاك اضافه مي شود، اما هوموس خاك بعنوان منبع قابل توجه پتاسيم به شمار نمي رود، زيرا پتاسيم بوسيله مواد آلي تثبيت نمي گردد.

نيترات پتاسيم داراي ??% اكسيد پتاسيم است، اما كودي گران قيمت مي باشد. خاكهايي كه مقدار زيادي رس از نوع ورمي كولايت و ايليت دارند پتاسيم را تثبيت مي كنند. كلريد پتاسيم داراي مقدار زيادي پتاسيم (?? تا ??%) مي باشد. با اين حال مصرف بي رويهي كلريد پتاسيم در مواردي كه به مقدار زيادي پتاسيم نياز است چندان مطلوب نيست؛ زيرا احتمال مسموميت ناشي از فراواني كلر پيش ميآيد. با اين كه مقداري كلر براي محصولاتي مانند توتون و پنبه لازم است، اما زيادي كلر در خاك موجب نقصان كيفيت در توتون و آبدار شدن غده سيب زميني مي شود.

 

انواع كانكتورهاي شبكه كدام اند؟

۶۸ بازديد

 

كانكتور قطعه اي مي باشد كه به بخشي از كابل متصل شده و بخشي از سيستم كابل كشي را به پايان مي رساند و در واقع يك نقطه ي ورودي را براي دستگاه هاي شبكه همچون رايانه، روتر و هاب را فراهم مي سازد.

كانكتورها داراي انواع مختلفي مي باشند، آن ها را مي توان با توجه به ويژگي هاي ظاهري و همچنين خصوصيات جفت گيري از يكديگر متمايز نمود؛ از قبيل جك ها و شاخه ها كه كانكتورهاي نر محسوب مي شوند يا پريزها و درگاه ها كه كانكتورهاي ماده به حساب مي آيند. آن ها همچنين مي توانند با توجه به نحوه ي پيكربندي اتصالات متفاوتي كه دارند از يكديگر تميز داده شوند، به عنوان مثال اتصالات DB9 و DB15 كه به ترتيب داراي ? و ?? پين مي باشند. يكي ديگر از راه هاي تمايز دادن كانكتورها نسبت به هم نوع رابط هاي الكتريكي مي باشد كه از آنها پشتيباني مي كنند.

موارد زير نمونه اي از كانكتورهاي مختلف مي باشند:

كانكتورهاي رابط سريال مانند RS-232 و V.35

كانكتورهاي اترنت مانند كانكتورهاي RJ-45 و BNC

كانكتور كابل كشي فيبر نوري مانند كانكتورهاي SC و ST

به معناي واقعي كلمه ده ها نوع از كانكتورهاي گوناگون در شبكه مورد استفاده قرار مي گيرند كه متخصصين حرفه اي شبكه بايستي با بسياري از آن ها آشنايي كامل داشته باشند.

كانكتور BNC

اتصال دهنده يا همان كانكتور BNC مجموعه اي از كانكتورها مي باشد كه جهت متصل نمودن كابل كشي كواكسيال تينت به اجزاي مختلف شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور BNC مجهز به يك مكانيزم پيچش و قفل بوده كه اين مكانيزم منجر به فراهم شدن يك اتصال مطمئن و ايمن بين سيستم كابل كشي شبكه و تجهيزات مي شود.

به طور كلي كانكتورهاي BNC در شبكه هاي ??Base2 اترنت كاربرد دارند. انواع مختلف كانكتورهاي BNC موارد زير را شامل مي شود:

كانكتور كابل BNC كه به انتهاي يك كابل تينت لحيم كاري و يا جوش داده شده است.

كانكتور BNC T كه به جهت متصل نمودن كارت رابط شبكه (NIC) به يك بخش از كابل تينت مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور BNC barrel كه به منظور متصل نمودن دو قطعه كابل تينت استفاده مي شود.

پايانه ي BNC كه يك پايانه ي ?? اهمي را در پايان آزاد كابل تينت فراهم مي سازد.

كانكتور DB

كانكتور DB به هر نوع كانكتوري گفته مي شود كه جهت اتصال تجهيزات ترمينال داده (DTE) مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتورهاي DB سابقاً، كانكتور هاي سري D ناميده مي شدند. كانكتورهاي DB را مي توان به منظور اتصالات سريال يا موازي بين دستگاه ها استفاده نمود. انواع رايج كانكتورهاي خانواده ي DB شامل موارد زير مي شوند:

كانكتور DB-9 كه يك كانكتور سريال با ? پين جهت اتصال مودم ها، چاپگرهاي سريال، دستگاه هاي ماوس و غيره مي باشد.

كانكتور DB-15 كه يك كانكتور با ?? پين بوده و به منظور متصل نمودن دستگاه هايي همچون مانيتورهاي مكين تاش و كارت هاي رابط شبكه (NIC)، براي كابل هاي ??Base5 مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور DB-25، كه يك كانكتور داراي ?? پين بوده و جهت متصل نمودن دستگاه هاي رابط سيستم ريز كامپيوتر مكين تاش (SCSI)، مودم ها، چاپگر هاي سريال، كابل هاي موازي، جعبه هاي سوئيچ و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور DB-37 كه يك كانكتور با تعداد ?? پين مي باشد و جهت اتصال دستگاه هايي همچون روتر و واحدهاي خدمات كانال (CSU) استفاده مي شود.

كانكتور DB-60 كه كانكتوري با ?? پين مي باشد و جهت متصل نمودن دستگاه هايي مانند روترهاي سيسكو مورد استفاده قرار مي گيرد.

كانكتور هاي سري V

كانكتورهاي سري V مجموعه اي از استانداردهاي ارتباطي مي باشند كه توسط اتحاديه ي بين المللي ارتباطات از راه دور (ITU) توسعه داده شده اند.

پروتكل ‌هاي سريV روش ‌هايي را به منظور تبادل اطلاعات از طريق سيستم تلفن عمومي با استفاده از ابزارهاي ارتباطي نظير مودم و مولتي پلكسر، ايجاد مي نمايند. اين پروتكل هاي گوناگون در واقع رابط هاي بين تجهيزات پايانه داده (DTE) مانند كامپيوترها و تجهيزات ارتباطات داده (DCE) مانند مودم ها را تعيين نموده و همچنين روش هاي سيگنال دهي را جهت استفاده از طريق سيستم هاي تلفن عمومي ارائه مي نمايند.

كانكتورهاي RJ

كانكتورهاي RJ خانواده اي از كانكتورهاي push-and-click يا همان فشار و كليك براي سيم كشي جفت پيچ خورده در سيم كشي تلفن و شبكه به شمار مي روند. RJ مخفف Regged Jack مي باشد و انواع كانكتورهاي RJ هم اتصال ماده يعني jack و هم نوع اتصال نر يعني Plug را در بر مي گيرند.

كانكتور RJ-11 يك كانكتور نوعي تلفني با ? سيم يا ? سيم مي باشد كه تلفن ها را به صفحات جداري متصل مي نمايد. كانكتور RJ-11 حداكثر شش سيم را پشتيباني مي كند اما فقط نوع داراي چهار سيم آن با كابل كشي دو جفت پيچ خورده به طور متداول در كابل كشي تلفن يافت مي شود.

كانكتور RJ-45 يك كانكتور نوع تلفن ? سيمي مي باشد كه به منظور اتصال رايانه‌ها، صفحات جداري الكتريكي، پچ پانل هل و ساير اجزاي شبكه با كابل كشي جفت پيچ خورده بكار مي‌رود. كانكتور RJ-45 يك نوع اتصال دهنده ي استاندارد براي هر دو جفت كابل كشي جفت پيچ خورده ي محافظت نشده (UTP) و جفت پيچ خورده ي محافظت شده (STP) در شبكه هاي اترنت star-topology مانند ??BaseT و ???BaseT4 محسوب مي شود.

كانكتور RJ-48 يك كانكتور تلفن از نوع ? سيم بوده كه به منظور اتصال خطوط سرويس داده ي ديجيتال T1 و ??KB با كابل كشي جفت پيچ خورده مورد استفاده قرار مي گيرد. كانكتور RJ-48 از همان جك كانكتور RJ-45 استفاده نموده در حالي كه از پين متفاوتي استفاده مي كند، به همراه يك جفت سيم بخ منظور انتقال سيگنال و يك جفت براي دريافت سيگنال، يك جفت جهت تخليه و يك جفت استفاده نشده جهت رزرو براي استفاده هاي احتمالي آينده.

يه طور كلي كانكتورهاي RJ-48 در سه نوع RJ-48C ، RJ-48X براي اتصال خطوط T1 و RJ-48S براي اتصال خطوط DDS 56-KB تعبيه شده اند.

كانكتورهاي فيبر نوري

كانكتورهاي SC / ST جهت اتصال كابل كشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبكه استفاده مي شوند. حروف اختصاري SC مخفف subscriber connector و ST مخفف straight tip مي باشند.

اين كانكتورها جزو انواع كانكتورهايي مي باشند كه معمولاً براي اتصال كابل كشي فيبر نوري به دستگاه هاي شبكه مورد استفاده قرار مي گيرند. هر دو مورد از اين كانكتورها توسط استاندارد هاي اتحاديه ي صنايع الكترونيكي و انجمن صنعت ارتباطات به رسميت شناخته شده اند.

حروف SC مخفف اتصال مشترك است و يك كانكتور فيبر نوري استاندارد دوبلكس با بدنه ي پلاستيكي شكل مربع و ويژگي قفل push-pull locking مي باشد. كانكتورهاي SC به طور معمول در محيط هاي ارتباطي داده، CATV و تلفن استفاده مي شوند.

كانكتور ST، يك كانكتور فيبر نوري با كارايي بالا و با حلقه هاي سراميكي گرد بوده كه داراي قفل bayonet يا همان قفل چفتي مي باشد. كانكتور هاي ST نسبت به كانكتورهاي SC متداول تر مي باشند.

معمولاً مي توانيد از كانكتورهاي SC و ST با كابل كشي فيبر نوري تك حالته يا چند حالته استفاده كنيد. همچنين لازم به ذكر است كه كانكتورهاي SC و ST به دو صورت ساده و دوبلكس عرضه مي شوند.

نوع سوم از كانكتورهاي فيبر نوري كانكتورهاي SMA مي باشند كه از ويژگي قفل مهره اي برخوردار بوده و زير مجموعه هاي آن شامل كانكتورهاي SMA905 و SMA906 مي باشند.

و اما در واقع بهترين كانكتورهاي فيبر نوري كانكتورهاي military-grade هستند. اين كانكتورها داراي مشخصات MIL-C-83522 (ST) بوده و ضد خوردگي هستند، قابليت كاهش فشار كابل را داشته و در برابر گرما، شوك، لرزش، قارچ و هرگونه سايش مقاوم هستند.

دستگاه هاي رابط سيستم ريز كامپيوترها يا SCSI

واژه ي SCSI مخفف Small Computer System Interface بوده و زمينه ي اتصال لوازم جانبي را به رايانه با استفاده از رابط انتقال موازي فراهم مي سازد. كانكتورهاي (SCSI) توسط كمپاني اپل توسعه يافته است و در دنياي رايانه هاي شخصي براي سولوشن هاي ذخيره سازي با كيفيت بالا مورد استفاده قرار مي گيرد.

به منظور پياده سازي SCSI بر روي يك سيستم، مي توانيد از يك آداپتور SCSI جهت رابط با سيستم و دستگاه هاي مناسب SCSI مانند هارد ديسك هاي SCSI استفاده كنيد.

هر دستگاه مرتبط با يك گذرگاه SCSI بايد داراي يك شماره شناسه ي دستگاه SCSI تخصيص داده شده به خود آن دستگاه باشد كه به SCSI اجازه مي دهد تا تعدادي از دستگاه ها را توسط يك گذرگاه موازي واحد به يكديگر متصل نمايد.

شما مي توانيد شناسه هاي SCSI را با استفاده از سوئيچ هاي dip يا jumper ها و يا با استفاده از نرم افزار پيكربندي تغيير دهيد.

https://networkencyclopedia.com/connector-device/

https://networkencyclopedia.com/bnc-connector/

https://networkencyclopedia.com/db-connector/

https://networkencyclopedia.com/sc-and-st-connectors/

https://networkencyclopedia.com/small-computer-system-interface-scsi/

 

The post انواع كانكتورهاي شبكه كدام اند؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

راديولوژي در شمال تهران

۶۸ بازديد

راديولوژي در شمال تهران

عكاسي يكي از شاخه هاي هنري است كه در موارد بسياري به حيطه هاي علمي و صنعتي وارد مي شود. يكي از حيطه هايي كه عكسي در آن ورود داشته، پزشكي و راديولوژي است. در اين نوشتار عكاسي پزشكي و فوايد آن به اختصار بررسي مي شود.

lmm_e3.jpg

عكس فتوگرافي

در كنفرانس هاي پزشكي همواره اسلايدهايي به نمايش در مي آيد كه تكميل كننده كلام سخنران است. اگر سخنران هيچ تصويري ارائه ندهد، چه بسا مخاطبين از درك موضوع بازبمانند و به ادامه مطالب توجهي نكنند. به همين علت است كه در سمينارها و گردهمايي علمي و پزشكي، تصاوير به گونه اي انتخاب مي شوند كه گوياي مطلب بوده و مفهوم مورد نظر سخنران را به خوبي منتقل كنند. تصاوير ارائه شده در يك كنفرانس پزشكي اگر به ظاهر بيمار محدود باشد، فتوگرافي خوانده مي شود.

عكس فتوگرافي جراحي بيني تمام رخ

تفاوت فتوگرافي با راديولوژي

فتوگرافي يكي از فنون مورد استفاده در تصويربرداري پزشكي است. اما تفاوت آن با ساير عكس هاي پزشكي در اين است كه در يك آتليه و توسط يك عكاس تهيه مي شود. بر خلاف ساير عكس هاي پزشكي كه در بخش راديولوژي و توسط متخصص راديولوژي يا سونوگرافي تصويربرداري مي شود.

تفاوت ديگر فتوگرافي با ساير زيرشاخه هاي تصوير برداري پزشكي در اين است، كه فتوگرافي ظاهر بدن مانند پوست، مو، دندان ها، بيني و گوش را به تصوير كشيده، در مقابل راديولوژي و سونوگرافي داخل اندام ها، اعصاب، استخوان ها و نسوج را براي درمانگر نمايان مي سازد.

انواع فتوگرافي

فتوگرافي در شاخه هاي مختلف پزشكي و دندانپزشكي به عنوان يك وسيله شناخت وضعيت بيمار كاربرد دارد. تعدادي از عكس هاي فتوگرافي متداول به اين شرح است:

  • فتوگرافي جراحي فك و صورت
  • فتوگرافي جراحي شكم
  • فتوگرافي جراحي گوش
  • فتوگرافي جراحي بيني
  • فتوگرافي جراحي پلاستيك
  • فتوگرافي ارتودنسي

عكس فتوگرافي جراحي بيني

عكس فتوگرافي جراحي بيني يكي از شايع ترين استفاده هاي فتوگرافي است. هنگامي كه بيمار براي نخستين بار به جراح بيني مراجعه مي كند، جراح درخواست عكاسي فتوگرافي از بيني را مي دهد تا با مقايسه عكس ها به خوبي از مشكل بيمار مطلع شود.

عكس فتوگرافي جراحي بيني قبل از عمل

قبل از عمل جراحي، اولين مجموعه عكس از صورت بيمار تهيه مي شود. نحوه عكاسي به اين صورت است كه بيمار بايستي رو به دوربين قرار گرفته و سر را صاف نگه دارد. به شكلي كه در عكس مقدار مساوي از هر دو گوش در تصوير ديده شود. اگر سر اندكي به يك طرف مايل شود، سبب ايجاد خطا در ديد پزشك خواهد شد.

عكس تمام رخ، انحراف بيني، انحراف فك يا هر كجي در صورت و تناسب بين بيني و ساير اجزا صورت را نمايان مي سازد. در همين حالت يك عكس تمام رخ با لبخند نيز بايد برداشته شود. اين عكس، خط لبخند و تغييرات بيني در هنگام خنده را ثبت مي كند.

عكس نيم رخ بايد در وضعيتي برداشته شود كه تنها يك ابرو و نيمي از لب ها مشخص باشد. اين عكس جلوزدگي فك، برآمدگي لب، برجستگي گونه، افتادگي ابرو، ميزان قوز و افتادگي نوك بيني را ظاهر مي سازد. عكس نيم رخ از چپ و راست تهيه مي شود.

عكس بعدي عكس از قاعده بيني است كه براي عكاسي در اين حالت بايد دوربين در پايين صورت رو به بالا قرار گرفته و حفره هاي بيني را در كادر داشته باشد. اين عكس اندازه ي حفره هاي بيني و قرينه بودن آن ها را نشان مي دهد.

حالت بعدي عكس از بالاي سر بيمار است به طوري كه دوربين به صورت عمودي بالاي سر بيمار قرار گرفته و غير متقارن بودن پره هاي بيني و انحراف آن ها را مشخص سازد.

عكس سه رخ نيز حالتي است كه يك چشم به صورت كامل به همراه نيمي از چشم ديگر، در كادر قرار دارد. عكس سه رخ كه زيباترين حالت براي عكاسي پرتره خوانده مي شود، نسبت اجزا صورت را از منظر زيبايي شناختي به خوبي نشان مي دهد.

تمامي اين عكس ها در حالت بدون خنده و با خنده تهيه وبراي پزشك ارسال مي شود. پزشك بعد از مشاهده و مقايسه عكس ها، طرح دقيق جراحي را معلوم كرده و با آگاهي كامل از تمام جزييات دست به جراحي خواهد زد.

عكس فتوگرافي جراحي بيني بعد از عمل

بعد از عمل جراحي در همان زوايايي كه قبل از عمل، عكاسي شده بود، براي دومين بار عكس هايي برداشته مي شود. اين عكس ها در فواصل زماني مشخصي بعد از جراحي ثبت مي شود تا روند تغييرات و بهبودي، قابل درك باشد. از مقايسه عكس هاي نهايي با عكس هاي پيشين، ماحصل جراحي نمايان خواهد شد.

فوايد عكس فتوگرافي جراحي بيني

  • جراح از اين عكس ها به عنوان يك رزومه كاري استفاده خواهد كرد.
  • اين نوع از عكس ها به عنوان سند پزشكي، به پرونده بيمار ضميمه مي شود.
  • عكس هاي فتوگرافي به بيمار كمك مي كند تا بتواند چهره خود را قبل و بعد عمل مقايسه كرده و نارضايتي هاي بي مورد را كنار بگذارد.
  • جراحان و مراكز درماني براي تبليغات مي توانند از اين تصاوير سود برند.
  • آموزش دانشجويان با بهره گيري از اين تصاوير به راحتي ممكن خواهد بود.

عكس opg

عكس opg يا پاناروميك، يك عكس راديولوژي از تمام فك و دندان ها است كه ريشه و ميزان پوسيدگي دندان ها را نشان مي دهد.

عكس opg  در شميرانات

راديولوژي الف در ميدان الف زعفرانيه، يك مركز مجهز براي تهيه عكس opg در شميرانات است كه تمام خدمات راديولوژي را ارائه مي دهد.

عكس ايمپلنت

به انواعي از عكس هاي راديولوژي كه قبل و بعد از كاشت ايمپلنت برداشته مي شود، عكس ايمپلنت گفته مي شود.

عكس ايمپلنت در منطقه ?

مراكز راديولوژي متعددي امكان تهيه عكس ايمپلنت را دارند؛ اما راديولوژي الف براي ارائه عكس ايمپلنت در منطقه ?  ، انتخاب هاي متعددي نظير cbct، opg، سي تي اسكن، راديوگرافي جمجمه و راديوگرافي سينوس را در اختيار بيمار و دندانپزشكان قرار مي دهد.

منبع: 1 پزشك

 

فروشگاه كتاب

۷۰ بازديد

كتابفروشي آنلاين كاواك از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي كتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه كاواك را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي كاواك معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است كه براي تمامي گروه هاي سني از جمله كودك و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه كاواك قصد دارد با كيفيتي مطلوب و در كمترين زمان ممكن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از كشور براي كتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي كاواك و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت كاواك در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد كتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, كودك و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از كتابفروشي كاواك

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الكترونيك
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري كتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ كتابها به وب سايت كاواك مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد كتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي كاواك مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبكه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاك ???، طبقه اول، واحد ?
شماره تماس : 88061153

 

استفاده از سايت هاي شرط بندي

۷۸ بازديد

كلاهبرداري تحت عنوان شرط بندي

شما هم افرادي كه در اينستاگرام با رفتار هاي ناپسند و خارج از عرف سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي خودشان را تبليغ مي كنند را حتما ديده ايد. با اين رفتار هاي ناپسند به سادگي مخاطب هايشان را جذب مي كنند و به آنها وعده پولدار شدن در زمان كوتاه را مي دهند و با اين روش شما را وارد سايت هاي شرط بندي خودشان مي كنند و  از اينجاست كه داستان كلاهبرداري آغاز مي شود.
تمامي بازي هاي شرط بندي قمار و حرام هستند و از نظر قانوني نمي توان آنها را در ايران انجام داد اما اين افراد با سواستفاده از بستر اينترنت اين محدوديت را دور مي زنند و اين فعاليت را با نيت هاي كلاهبرداريشان انجام مي دهند.

آيا كسي تا به امروز با استفاده از سايت هاي شرط بندي پولدار شده؟

 

بله اما افراد ساده باوري كه پول خود را وارد اين سايت ها مي كنند پولدار نشده اند بلكه مالكان سايت ها پولدار شده اند، ترفند ترقيب براي پولدار شدن با استفاده از بازي هاي شرط بندي و كازينويي باعث شده افراد زيادي فريب اين سايت ها را بخورند و سرمايه خودشاان را از دست بدهند.

اين نكته را فراموش نكنيد كه اين وعده ها فقط دروغ است
معرفي چند تا از روش هاي كلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

درگاه هاي فيشينگ: در اين روش در زماني كه شما داريد به درگاه هاي پرداخت وصل مي شويد به يگ درگاه جعلي وصل مي شويد و از همين طريق اطلاعات حساب شما به دست افراد شياد و سارق مي افتاد كه با فعال شدن رمز پوياي اين روش كلاهبرداري به تاريخ پيوست.

بستن حساب كاربري: در اين روش بعد از اين كه شما حساب كاربريتان را شارژ كرديد و يا مبلغي را در اين سايت ها برنده شديد حساب كاربري شما غير فعال مي شود و شما ديگير هيچ دسترسي به سايت نداريد، اين روش را زماني اين سايت ها انجام مي دهند كه مبلغ زيادي در حساب شما موجود باشد.

نرم افزار هاي مخرب: اين روش را بسياري از اين سايت ها به كار مي گيرند به اين صورت كه در بازي هاي شرط بندي مثل بازي انفجار كد ها و الگوريتم هاي مخربي را كار گذاشته اند كه باعث باخت شما مي شود و پول شما از دست ما ميرود.

*اگر مي خواهيد هيچ وقت در دام اين سيستم كلاهبردار نيفتيد تحت هيچ عنواني در سايت هاي شرط بندي بازي فعاليت نكنيد*

معرفي چند تا از كلاهبردارترين سايت هاي شرط بندي

سايت پويان مختاري: اين سايت كه از راه تبليغات غير اخلاقي گرداننده آن و با استفاده از روش هاي بالا پول زيادي را كلاهبرداري كرده را مي توان كلاعبردار ترين سايت شرط بندي دانست، اين شخص در اسپانيا به اتهام پولشويي و كلاهبرداري دستگر شده

سايت ساشا صبحاني: پسر سفير سابق ايران در ونزوئلا كه حالا به راه اندازي سايت شرط بندي پول زيادي را به دست آورده و با لايو هاي اينستاگرامي كه ميگيرد هم هنجار هاي جامعه را مي شكند و هم با جذب افراد در سايت شرط بندي خود پول هنگفتي به دست آورده.
براي اين گه پول خود را در سايت هاي شرط بندي از دست ندهيد بهترين راه اين است كه سمت اين سايت هاي شرط بندي نرويد زيرا هيچ كسي به جز مالك و گردانندگان اين سايت ها با كار در اين سايت ها پولدار نمي شوند.
*محتواي اين خبر تبليغاتي است و بهارنيوز هيچ گونه مسئوليتي در قبال آن نمي پذيرد

 

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي¬‌گذارد؟

۸۱ بازديد

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟

وبلاگ مقالات چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟

تأثير فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان

تأثير فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان

 

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي كارمندان تاثير مي­‌گذارد؟ مطالعات جديد چگونگي اين اثرگذاري‌ها را در قالب ? نتيجه توضيح مي‌دهد.

اولين فضاي كار اشتراكي فعاليت خود را در سال ???? آغاز كرد

و اكنون بيش از ????? فضاي كار اشتراكي در سراسر جهان داير شده است.

برخي سازمان‌ها از اين فضاها براي استقرار كارمنداني كه در فاصله زيادي از شركت زندگي مي‌كنند، استفاده مي­‌كنند.

ديگر كسب و كارهاي كوچك و شركت‌هاي نوپا كه پيش‌بيني درآمد يا نرخ رشدشان امكان‌پذير نيست،

به دليل انعطاف پذيري، از فضاهاي كار اشتراكي استفاده مي­‌كنند.

در طي چند سال گذشته، ما با در نظر گرفتن سازگاري، برندينگ، زيبايي‌شناسي و فرهنگ منحصر به فردي كه از كاركردن مردم و شركت­‌هاي مختلف، با هم و در زير يك سقف خلق مي­‌شود،

چگونگي تأثير اينگونه محيط­‌ها را بر كارمندان مطالعه كرده‌ايم.

ما متوجه شديم كه كارمندان از فضاي كار اشتراكي نسبت به دفاتر كار سنتي، سود بيشتري مي‌­برند.

آنها سطوح بالايي از انعطاف و شكوفايي (كه به عنوان نشاط و يادگيري در كار تعريف مي‌­شود)، توانايي بالا در شبكه‌سازي و همچنين احساس قويتري از ارتباطات را تجربه مي‌­كنند.

هرچند هنوز نمي­‌دانيم كه اين مسئله چگونه بر كارشان تاثير مي‌گذارد.

هدف ما در آخرين مطالعات‌مان پاسخ به اين سوال بود:

چگونه فرهنگ فضاي كار اشتراكي بر هويت حرفه‌اي اعضا و سازمان‌هايشان تاثير مي­‌گذارد؟

 

ما مي­‌خواستيم بدانيم كه اعضا تا چه اندازه با فرهنگ فضاي كار اشتراكي خود ارتباط مي­‌گيرند

و آيا اين مسئله بر ارتباط آنها با شركت يا كارفرمايشان اثر مي­‌گذارد؟

گذشته از اين، سازمان‌ها، از منابع ارزشمندي براي توسعه ارتباطات بين فردي كارمندان و توسعه فرهنگ كاري، استفاده مي­‌كنند.

اما در يك فضاي كار اشتراكي كه چندين سازمان را در خود جاي مي­‌دهد،

پيام‌­ها، هنجارها­ و ارزش‌­هاي مختلفي وجود دارد

كه هر كدام براي جلب توجه اعضا تلاش مي­‌كنند.

اتفاقات چند سال اخير

 بين سال­هاي ???? و ????، ما با wework (بزرگترين فضاي كار اشتراكي) همكاري كرديم تا بيش از ???? نفر از اعضاي جديدشان در آمريكا را مورد بررسي قرار دهيم.

هفتاد و يك درصد از آنها بصورت تمام وقت براي شركت‌هايي كار مي‌­كردند

كه يا در يك دفتر كار wework ساكن بودند يا از آن براي افراد و تيم­‌هاي دوركار خود استفاده مي­‌كردند.

?? درصد باقيمانده شامل صاحبان كسب و كار، پيمانكاران، مالكان انفرادي و كارمندان پاره وقت مي‌­شدند.

از طريق يك نظرسنجي ما از اعضا خواستيم تا سطح موافقت خود را با جملاتي مانند «من با ديگران در وي­‌ورك اشتراكات زيادي دارم» و «من با ديگران در سازمان‌مان اشتراكات زيادي دارم» نشان دهند؛

تا ميزان ارتباط گرفتنشان با وي ورك را در قياس با ارتباط گرفتن با سازمانشان بسنجيم.

هويت اينگونه تعريف شده بود كه يك شخص چقدر از لحاظ احساسي، رواني و ذهني به يك كارفرما (يا هر بستر ديگري كه براي آن كار مي­‌كند) احساس تعلق دارد

و در مقياس ? تا ? (? بعنوان پايين‌­ترين ارتباط و ? بعنوان بالاترين) اندازه‌گيري مي­‌شدند.

امتيازات متفاوت با مفاهيم متفاوت

ما با ميانگين امتياز بيش از ? فهميديم كه اعضا حتي بعد از كار كردن به مدت طولاني در دفتركار wework با سازمان‌شان ارتباط بيشتري مي­‌گيرند.

با ميانگين امتياز ? نيز مشخص شد كه اعضا با وي­‌ورك ارتباط كمتري برقرار مي­‌كردند.

اين اختلاف در امتيازات هويتي نظر ما را به خود جلب كرد

و ما را به سمت كشف دليل رهنمون ساخت.

در پايان مطالعه ما از اعضا خواستيم تا توضيح دهند

كه وي‌­ورك چگونه بر هويت حرفه‌ايشان تاثير گذاشته است.

بعضي از پاسخ دهندگان بصورت ممتنع پاسخ دادند: «آنجا فقط يك محل كار است

اين اعضا از مزاياي كاربردي عضويت مانند امكانات يا در دسترس بودن مكان سود مي­‌بردند.

در حاليكه ديگر اعضا گفتند كه وي‌­ورك نقش فعالي در شكل دادن به هويت حرفه‌اي و سازماني‌شان بازي مي‌كند.

اين اعضا، امتياز هويتي بالاتري هم به سازمان و هم به وي­‌ورك داده بودند

(هرچند شكاف امتياز بين اين دو همچنان باقي مانده است).

آنها همچنين سطوح بالاتري از شكوفايي و بهره­‌وري در كار را تجربه كرده بودند.

يافته‌هاي ما نشان مي­‌دهد كه هويت برند وي‌ورك، هويت سازمان‌هايي كه در فضايش مستقر هستند را تضعيف نمي‌­كند.

در عوض، مطالعات ما نشان مي‌دهند كه افراد وقتي كه محيط كارشان، با ارزش‌ها و پيام‌هاي برند شركت‌شان همسو است،

نتايج مثبتي را تجربه مي‌­كنند.

ما نظرات راجع به شكل‌گيري هويت افراد در وي‌ورك را بررسي كرديم و به سه نتيجه دست يافتيم:

  • فضاهاي كار اشتراكي، به برخي از اعضا احساس حرفه‌اي بودن و اعتبار داشتن مي‌دهد، حسي كه عموما كاركردن از راه دور به افراد منتقل نمي­‌كند.

اين مسئله يكي از يافته‌هاي مطالعات در حال انجام ما را تأييد مي­‌كند: كاركردن در يك محل كار واقعي (بر خلاف كار كردن در يك دفتر خانگي و يا يك كافي شاپ) مي­‌تواند به ديگران اين سيگنال را منتقل كند

كه شما كارتان را جدي مي‌گيريد و آنها شما را به عنوان يك كارمند رسمي در نظر مي‌­گيرند.

محل كار به نمادي از «مشروعيت» تبديل شده است.

برخي از پاسخ دهندگان از اين كلمه براي توصيف اينكه چگونه وي‌­ورك هويت حرفه‌ايشان را تحت تاثير قرار مي‌دهد، استفاده كردند.

يك صاحب كسب و كار كوچك در نيويورك اذعان كرد: «من با استارتاپ­‌هاي ديگر در وي‌­ورك ارتباط مي‌گيرم

او احساس مي­‌كند كه كاركردن در آنجا، كسب و كار كوچكش را در چشم همكاران و مشتريانش مشروعيت بخشيده است.

ديگر پاسخ دهندگان از كار كردن در دفتر كار وي­‌ورك، در يك محل معتبر، حسي از غرور و اعتماد به نفس را تجربه كرده‌­اند.

مزيت‌هاي فضاي كار اشتراكي براي بسياري از افراد ثابت شده‌است.

  • كارمندان با حضور در فضاي كار اشتراكي احساس مي‌­كنند كه به نيازهايشان اهميت داده شده است- صرف نظر از اينكه در كجا مستقر هستند.

در نتيجه، اين اعضا حس مي‌­كنند كه سازمان به اندازه كارمندان حاضر در شركت، براي آنها نيز ارزش قائل است.

يكي از پاسخ دهندگان مستقر در نيويورك به ما گفت: «دفتر مركزي شركت ما در كاليفرنيا ?? درصد نيروي كار را تشكيل مي‌­دهد.

با قرار دادن ما در يك دفتركار وي­‌ورك به جاي فضاي كار خودمان، به تيم من اينجا در نيويورك يادآوري مي­‌شود

كه ما جزئي كوچك از يك پايگاه مركزي هستيم.

ما مي­‌دانيم كه اين نشان مي‌دهد ما مهم هستيم

و ارزش هزينه‌اي كه براي نگه داشتن ما در يك دفتر كار مي­‌كنند را داريم

يك پاسخ دهنده مستقر در دنور گفت: «من حس مي­‌كنم كه شركت براي من ارزش قائل است.

جو و همهمه به من، حسي از مهم بودن كار مي­‌دهد

ما چندين نظر مشترك را شنيديم كه به نقش فضاهاي كار اشتراكي بر تصور كارمندان اشاره مي­‌كند.

اين قضيه به نوبه خود بر ميزان ارتباط گرفتن اعضا با شركت‌هايشان تاثير مي­‌گذارد.

يك وكيل منطقه خليج اظهار كرد: «من در درجه اول با كارآفرينان و استارتاپ­‌هاي جوان كار مي­‌كنم.

من همچنين با بسياري از كارمندهاي جوان ماهر همكاري دارم

دفتركار، به كسب و كار او تصويري حرفه‌اي و در عين حال مطابق با مد روز مي­‌دهد

كه به ارتباط او با مشتريانش كمك مي­‌كند.

يكي از صاحبان حوزه كسب و كار تكنولوژي در منطقه دي.سي گفت: «من نظرم را ??? درجه تغيير دادم و انتقال كارمندانم به وي‌­ورك قسمتي از استراتژي من براي وادار كردن آنها به متفاوت فكر كردن است.

اين قسمتي از هويتي جديد است.» اين نشان مي‌­دهد كه اين مالك فكر مي­‌كند

كه شيوه‌اي نو از كار كردن، -هم براي كارمندان و هم مشتريان- تمايل شركت را براي تغيير، ثابت مي­‌كند.

اين تغيير در نهايت مي‌­تواند باعث بيشتر ديده شدن و رشد كسب و كار ­شود.

برخي از كارمنداني كه شركت­‌هايشان مستقر در يك [دفتر كار] وي‌ورك است، گفتند

كه برند وي­‌ورك بر روي تصوير برند شخصيشان تأثير گذاشته است.

يكي از پاسخ دهندگان اظهار كرد:«اخيراً اين سازمان به دنبال تعريف مجدد خود بوده است

و الگوي استارتاپي اتخاذ كرده است.

مستقر بودن در وي‌ورك به سازمان ما كمك مي­‌كند كه به جاي اينكه خسته كننده و عقب مانده به نظر برسد، پرانرژي و آينده نگر نشان داده شود.

 

نتايج جالب تحقيقات

نتايج اين تحقيق بر زمينه اصلي تحقيقات ما در طي سال‌ها صحه مي‌­گذارد: تصميم به كار كردن در يك فضاي كار اشتراكي همانقدر كه بر اساس متغيرهاي كاربردياقتصاد محور است به همان اندازه بر اساس متغيرهاي تجربي – فرهنگ محور نيز هست.

در سطح اوليه، فضاي كار اشتراكي، خدمتي است كه دسترسي به يك فضاي كاري را ساده‌سازي مي­‌كند.

هرچند، اين يك كالاي اجتماعي است كه حس تعلق به اعضايش را پرورش مي‌­دهد.

علاوه بر فضاهايي كه طيف گسترده‌اي از اعضاي مختلف را مورد هدف قرار مي­‌دهند،

فضاهاي ديگري از جمله فضاهاي كار اشتراكي مورد پسند زنان، رنگين پوستان، كسب و كارهاي اجتماعي، وكيل‌ها، معماران و كسبوكارهاي مربوط به مد نيز وجود دارند.

از آنجا كه هزينههاي جابه‌جايي در ميان فضاهاي كار اشتراكي به دليل قراردادهاي كوتاه مدت و دسترسي زياد به ارائه دهندگان سرويس‌هاي مختلف، نسبتاً پايين است؛

اعضا مي­‌توانند فضايي را انتخاب كنند كه منعكس كننده هويتي باشد

كه آنها براي كسب و كارشان در نظر گرفته‌اند.

آخرين يافته‌هاي ما حاكي از آن است كه وقتي سازمان­ها براي انتخاب يك فضاي كار اشتراكي متناسب با تصوري كه مي‌خواهند از خودشان ارائه دهند-تصور درباره كارمندان و كسب وكارشان- زمان صرف ­كنند،

كارمندان سطح بالايي از شكوفايي را تجربه مي‌­كنند.

سازمان­‌ها نيز از اين قضيه سود مي­‌برند

زيرا كارمندان با اهداف و ارزش‌هايشان بيشتر و راحت‌تر ارتباط برقرار مي‌كنند.

آدرس ما در شبكه هاي اجتماعي:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://www.instagram.com/paradisehub.ir

 

 

چگونه حراست سازمان خود را ارتقا دهيم؟

۷۳ بازديد

چگونه حراست سازمان خود را ارتقا دهيم؟

e9i_r4.jpg

به نقل از تكناز آيا به دنبال راهي براي بهبود امنيت ساختمان تجاري خود هستيد؟ آيا مي خواهيد از بهترين راه هاي بهبود امنيت ساختمان تجاري مطلع شويد؟ اگر صاحب يك ساختمان براي تجارت خود هستيد، به عنوان يك سرمايه گذاري مهم است كه به امنيت آن توجه داشته باشيد. بسيار مهم است كه ساختمان تجاري خود را در حد توان ايمن كنيد و براي جلوگيري از وقوع هر گونه خسارتي اقداماتي انجام دهيد. ما در اين مطلب به شما خواهيم گفت كه چگونه مي توانيد امنيت ساختمان تجاري خود را ارتقا دهيد.

  1. يك اتوماسيون حراست راه اندازي كنيد

 

 

اولين كاري كه مي توانيد براي بهبود امنيت يك ساختمان تجاري انجام دهيد، نصب سيستم دزدگير امنيتي است كه در طول 24 ساعت و در 7 روز هفته رصد مي شود. يك سيستم هشداري كه از راه دور اداره مي شود براي ايمن سازي ساختمان و جلوگيري از وقوع شكاف و نقض هاي امنيتي ضروري است. مهم است كه يك اتوماسيون حراست جامع نصب كنيد كه بتواند در هر قسمت از ساختمان شما نفوذ را تشخيص دهد.

  1. اضافه كردن دوربين هاي مداربسته

علاوه بر نصب سيستم اعلام خطر، اضافه كردن دوربين هاي مداربسته به ساختمان تجاري شما همچنين مي تواند كار بزرگي در بازداشت مجرمان يا كمك به متوقف كردن آنها در حين نفوذ انجام دهد. افزودن دوربين به مناطق مختلف ساختمان شما از جمله درهاي نزديك به ورودي و خروجي، پنجره ها، پاركينگ ها و ساير نقاط آسيب پذير مي تواند براي امنيت ساختمان شما مفيد باشد. همچنين مشاهده دوربين هاي امنيتي نصب شده در قسمت بيروني ساختمان شما اغلب كافي است تا مجرمان از هدف قرار دادن اموال شما صرف نظر كنند.

  1. بهبود نورپردازي

يكي ديگر از مؤلفه هاي مهم در امنيت يك ساختمان تجاري، وجود روشنايي كافي است. هر قسمت كم نوري در داخل يا اطراف ساختمان بايد تا حد ممكن روشن باشد تا هر گونه فعاليت مشكوكي به سختي از ديد شما مخفي شود. در حالت ايده آل، شما بايد روشنايي را نصب كنيد كه با آشكارسازهاي حركتي متصل است تا هر زمان كه فعاليت در يك منطقه وجود داشته باشد، فوراً چراغ ها روشن شوند. راهروها، درهاي ورودي، پنجره ها و پاركينگ ها اولين مواردي هستند كه بايد بررسي كنيد تا ببينيد آيا در حال حاضر روشنايي كافي وجود دارد يا خير.

  1. يك سيستم پلاك خوان نصب كنيد

 

يك راه امتحان شده و واقعي براي جلوگيري از نفوذ و بهبود امنيت ساختمان تجاري شما، نصب يك سيستم پلاك خوان با كيفيت بالا است كه ورود و خروج كاركنان و همچنين مشتريان شما را كنترل مي كند. با نصب اين سيستم شما علاوه بر جلوگيري از نفوذ سارقين مي توانيد حضور يا غيبت، زمان ورود و زمان خروج كاركنان خود را نيز كنترل كنيد.

  1. درب ها و پنجره هاي خود را ايمن كنيد

نكته ديگري كه شما براي اطمينان از امنيت ساختمان خود بايد انجام دهيد نصب قفل هاي سنگين براي درب و پنجره ها است. تعداد قابل ملاحظه اي از ساختمان ها و دفاتر داراي قفل درب و پنجره است كه به شدت نياز به يك نسخه به روز دارند. اگر قفل ساختمان شما از پوسيده و يا از اجناس ارزان قيمت ساخته شود، جايگزين كردن آنها را در اولويت اصلي قرار دهيد. همچنين استفاده از گيت كنترل تردد نيز مي تواند بر امنيت درب هاي ورودي و خروجي شما بيافزايد. اين به جلوگيري از ورود مزاحمان كمك مي كند و ورود اجباري را به يك كار بسيار دشوار براي تحقق تبديل مي كند.

  1. افزايش امنيت در پاركينگ ساختمان

فضاي پاركينگ ساختمان هاي تجاري يك نقطه از ساختمان است كه در هنگام بهبود امنيت اغلب ناديده گرفته مي شود. با اين حال، مهم است كه هنگام ايجاد تغييرات آن را در خاطر داشته باشيد. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه امنيت را براي افرادي كه تمام مدت در ساختمان شما كار مي كنند، افزايش مي دهد. پاركينگ مكان مشتركي است كه ممكن است سارقان در انتظار يك قرباني كمين كنند. شما بايد مطمئن شويد كه فضاي پاركينگ از نور كافي برخوردار است و به اضافه كردن برخي از دوربين هاي امنيتي نيز توجه كنيد.

  1. كارمندان را با دقت ارزيابي كنيد

اگر شما ساختمان تجاري خود را داريد و در آن كار مي كنيد، پس بايد اقدامات جدي براي اطمينان از استخدام افراد مناسب انجام دهيد. بزرگترين تهديدهاي امنيتي غالباً از درون يك سازمان صورت مي گيرد، بنابراين بسيار مهم است كه در طي فرايند ورود به سيستم كاري، بررسي هاي مورد نياز براي استخدام كارمندان جديد انجام دهيد. تا آنجا كه مي توانيد مطمئن شويد كه افراد قابل اعتمادي را استخدام مي كنيد. با اين حال، شما همچنين بايد مراقب باشيد كه چه رزومه كاري از شخص درخواست كننده براي كار دريافت مي كنيد، حتي اگر آن فرد پيشينه جنايي نداشته باشد. انجام مراقبت دقيق براي استخدام افراد مناسب و آگاهي از تهديدات احتمالي ناشي از عدم توجه به اين مسئله، كمك بزرگي به ايمن سازي ساختمان تجاري شما خواهد كرد.

منبع